google.com, pub-2557206291112451, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Livskvalitet som pensionär i Europa: Min kurs i släktforskning är klar - Du kan vinna en kurs om du är snabb! google.com, pub-2557206291112451, DIRECT, f08c47fec0942fa0
Bloggen handlar om livet som svensk pensionär i Frankrike. Mest glädjeämnen, upplevelser, funderingar och åsikter. Jämförelse mellan Sverige och Frankrike, ofta i kåseriets form.

Platsen heter Boutenac och ligger i departementet Aude i Languedoc nära Narbonne vid Medelhavet med ett milt mestadels soligt klimat och mängder av goda viner och fantastisk mat.

fredag 19 februari 2010

Min kurs i släktforskning är klar - Du kan vinna en kurs om du är snabb!

Det har varit lite eländigt en tid nu eftersom jag blev förkyld och det har hängt i ganska envist några veckor. Nu har jag fått en dunderkur av husläkaren så jag skall väl bli frisk snart.

Under tiden jag tyckt synd om mig själv har jag gjort färdigt en kurs i släktforskning för nybörjare och nu finns den på Internet. Om du inte börjat med släktforskning så vill jag avråda på det bestämdaste - det är totalt beroendeframkallande. Det är ungefär som golf. En golfkompis jag hade i Sverige klagade alltid på att arbetet på Volvo tog alltför mycket tid från golfen. Släktforskning är faktiskt ännu värre för det kan man ägna sig åt dygnet runt, året om och även när det regnar.

Om man nu inte vill släktforska eller spela golf kan man ägna sig åt att göra kurser. Om du har någon annan fånig hobby eller intresse, katter, hundar, knyppling, samla frimärken eller laga gourmetmat så kan du faktiskt göra din egen kurs och tjäna några kronor. Det finns en speciell sajt på nätet som hjälper dig. Den heter passande nog MinKurs.se. Dom tar hand om allt tekniskt och allt som har med betalning att göra - du får hälften av inkomsterna.

Om du nu trots att jag avråder dig vill prova på släktforskning så heter min kurs Släktforskning för noviser, precis som min släktforskningsblogg. Den kostar under en introduktionstid bara 195 kronor och är faktiskt ganska omfattande och väldigt nyttig om man tänker ge sig i kast med detta.

DEN SOM FÖRST SKICKAR ETT MAIL TILL MIG OCH SVARAR RÄTT PÅ FÖLJANDE FRÅGA FÅR EN KURS GRATIS!
Skriv tävling som ämne på mailet.

Fråga: Vad kallas en antavla som bara tar upp en persons anor på spinnsidan?

Inga kommentarer: